Det er in at dyrke motion. Sådan har det måske altid været, men i dag er der et hav af fitnesscentre og dermed flere muligheder for eksempelvis at tilmelde sig et spinninghold. Spinning kan være nyttigt, især om vinteren hvor sne og is kan være en hindring for at cykle udendørs og man gerne vil fortsætte med at holde cykeltræningen i gang hen over vinteren. Spinning er – ligesom udendørscykling – en god motionsform der forbedrer ens kondition, styrke og udholdenhed.

Mindre udstyr

Spinning kræver mindre udstyr end udendørscykling. For eksempel skal du hverken bruge cykelhjelm, refleksvest eller cykellygter, når du spinner. Har du om vinteren en intention om at begynde at cykle udendørs når foråret sætter ind, kan det ligeledes være en god idé at starte med at spinne, så du har en vis grundform, når du skal ud på de danske landeveje igen.

Styrke og udholdenhed

Du kan lære dig selv at træne din styrke, mens du spinner. For eksempel anbefales det, at du bruger dine mavemuskler, når du står op og træder i pedalerne, for at hindre en unødig belastning af ryggen. Intervaltræning er også en måde at udfordre din form på. Her veksles der mellem lav og høj fart, hvorved din form bliver væsentligt forbedret. Du kan også vælge at træne din udholdenhed. Det kan gøres ved simpelthen at holde et mellemhøjt tempo gennem hele spinningen – med en gradvis øgning af tid og/eller hastighed for hver gang, du træner. God fornøjelse med vintertræningen.

SIMILAR ARTICLES