Selvom du har et dårligt knæ, så betyder det ikke, at du ikke kan motionere. Her på siden kan du læse om tre gode og sjove motionsformer, der med fordel kan udføres af dig med dårligere knæ end gennemsnittet.

El cyklen er en fantastisk opfindelse

Selvom du har dårligt knæ, så kan du faktisk stadig få noget godt ud af at cykle – hvis altså det er på en el cykel. Med en el cykel kan du få pulsen op uden, at du oplever smerter i dit knæ.

En af de helt store fordele (hvis ikke den største) ved el cyklen er, at den hjælper dig, når det for eksempel går op ad eller modvinden er meget slem. Det betyder, at du ikke udsætter dit knæ for så stor en belastning, hvilket i sidste ende betyder, at du undgår de meget slemme smerter.

Se hvilke el cykler fra Bilka du kan få her.

Gå til svømning et par gange om ugen

Svømning er også en rigtig god motionsform for dig, der døjer med smerter i knæet. I vandet belaster du ikke dit knæ spor meget, hvis du altså svømmer jævnt og ikke aggressivt.

En rigtig god måde at komme i gang med svømmetræningen på er ved at spørge svømmetræneren til råds. Han eller hun vil uden tvivl kende til nogle gode tips og tricks, der kan hjælpe dig med at få en masse ud af svømning, selvom du har ondt i knæet.

Styrketræning holder smerteren i skak

Hvis du døjer med knæproblemer, så er styrketræning en rigtig god måde at få rørt dig på. En af grundene til, at styrketræning er så godt for dig med dårligt knæ er, at du ved at træne dine ben styrker musklerne i og omkring knæet, hvilket i langt de fleste tilfælde vil minimere dine smerter.

Hvis du har fået at vide af din læge, at du IKKE skal styrketræne fordi dit knæ er for dårligt, så skal du selvfølgelig følge hans eller hendes anvisninger.

SIMILAR ARTICLES

0 123

0 255