I disse dage snakkes der meget om fitnesscentre, løbeture og styrketræning. Hvis tanken om et indelukket center ikke appellerer til dig, kan du med fordel indlægge motionen i dine hverdagsrutiner. Tænk fysisk aktivitet og opnå på den måde masser af motion ved almindelige hverdagsaktiviteter. Vi giver dig et par tips til hverdagsaktiviteter, som forbrænder kalorier.

Ved at fokusere på at reducere den tid, du sidder stille, og i stedet være fysisk i denne tid, vil du let kunne øge mængden af kalorier, du forbrænder, og samtidig give dig mere overskud i hverdagen. Alle disse aktiviteter hjælper dig med at forbrænde kalorier ved at forøge dit stofskifte.

1. Cykelturen

Bor du nogenlunde tæt på dit arbejde, kan du spare både tid, frustrationer og penge, ved at tage cyklen på arbejde – og så får du oven i købet motion med på vejen. Undgå billismens stress og jag, og nyd i stedet den friske morgenluft. Cykler du i ca. 30 minutter, forbrænder du omkring 200-250 kalorier.

2. Havearbejde

Udover cykelturen, er en tur i haven ligeledes en hverdagsaktivitet som kan give dig motion. Vidste du for eksempel, at du ved at slå græs kan forbrænde ca. 205 kalorier pr. halve time? Medmindre du bruger din havetraktor som græsslåmaskine. På sådan en forbrænder du nemlig under halvdelen af det antal kalorier, som du forbrænder ved at slå græs med en traditionel græsslåmaskine – omkring 75 kalorier pr. halve time. Det er dog bedre end at sidde inde i stuen og se fjernsyn – det giver dig nemlig kun en forbrænding på omkring 40 kalorier pr. halve time.

3. Rengøring

Rengøring er måske ikke den aktivitet, som vi glæder os allermest til. Men tænk på, at det giver dig god hverdagsmotion. Ved at støvesuge, tørre støv af og så videre kan du nemlig forbrænde helt op til 150 kalorier pr. halve time.

 

SIMILAR ARTICLES

0 202

0 400